Choinki muffinki

Od czasu do czasu lubię poprzeglądać różne strony kulinarne w poszukiwaniu inspiracji.  Muffinki, które wyglądają jak choinki widziałam już wiele razy, bardzo one mi się spodobały. Sama też chciałam spróbować je zrobić i zobaczyć jak mi wyjdą. W smaku wyszły przepyszne. 




Składniki:
Ciasto:
- 4 łyżki cukru
- 12,5 dag margaryny
- 2 jajka
- 2 łyżki miodu
- 1 szklanka mąki tortowej
- 1 łyżka przyprawy do piernika
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki kakao
Bita śmietana:
- 150 ml mleka
- śmietana typu śnieżka
- zielony barwnik spożywczy
Dodatkowo:
- cukier puder (około 1 łyżka)
- posypka gwiazdkowa (może to być również inna, wszystko zależy od tego jakie chcemy ozdoby mieć na choince)


Sposób przygotowania:
1. Najpierw margarynę z miodem, cukrem i przyprawą do piernika ucieramy na puszystą masę.
2. Następnie do tego stopniowo wbijamy po jednym  jajku cały czas ucierając.
3. Dodajemy mąkę, kakao oraz proszek do pieczenia i dokładnie ucieramy.
4. Formę do pieczenia muffinek wykładamy papilotkami i przelewamy do niej ciasto.
5. Muffinki pieczemy przez około 20-25 minut w 180 stopniach.
6. Z kolei upieczone muffinki odkładamy do wystygnięcia i w tym samym czasie przygotowujemy bitą śmietanę. Śnieżkę wsypujemy do miski, dolewamy mleko i miksujemy na puszystość. Dodajemy barwnik (dajemy go tak aby uzyskać kolor jaki nam się podoba)
7. Muffinki wyjmujemy z formy. Cukrem pudrem obsypujemy muffinki, żeby powstał śnieg.
8. Szprycą  z bitą śmietaną wyciskamy stożki formując choineczki.
9. Dekorujemy posypką. Smacznego!



Na koniec mam jeszcze 3 bardzo ważne informacje.
1 informacja
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia chciałabym życzyć Wszystkim pogodnych i radosnych, w rodzinnym gronie spędzonych świąt. Dużo zdrowia, szczęścia i sukcesów w nowym roku.

2 informacja
To jest już ostatni wpis w tym roku. Kolejny dopiero pojawi się za 2-3 tygodnie. Robię przerwę, ale krótką. Nie będę się tłumaczyć dlaczego tak postanowiłam, nie widzę sensu, a po za tym to nie jest zbytnio ważne. Każdy potrzebuje przerwy świątecznej.

3 informacja
Stwierdziłam również, że przy niektórych wpisach na końcu będą linki do tego gdzie można mnie znaleźć.


36 komentarzy:

  1. Wyglądają świetnie i pewnie tak smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Babeczki wyglądają przepysznie. Na pewno wypróbuję przepis :)
    Wesołych Świąt ! :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Tobie również życzę wesołych świąt ^^ :*

      Usuń
  3. ale świetnie wyglądają!<3

    OdpowiedzUsuń
  4. Babeczki świetnie się prezentują ;) Na pewno wypróbuję ten przepis! Wesołych Świąt ;)

    http://mow-mi-monika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) i również życzę wesołych świąt ^^

      Usuń
  5. pysznie wygląda

    wesołych świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również życzę wesołych świąt :)

      Usuń
  6. Świetne muffinkowe choineczki! :) Ja ostatnio robiłam zwykłe babeczki czekoladowe ;)
    Oczywiście wzajemnie Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) babeczek takich zwykłych czekoladowych dawno nie robiłam :/ pewnie były przepyszne ^^

      Usuń
  7. Super :-). Wesołych Świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają przesmacznie ♥

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają mega smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie cudowne ci wyszły! obserwuję <3
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Narobiłaś mi smaka! Eh... Wyglądają genialnie! :)
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają pysznie i chociaż jest już trochę za późno na takie mini choinki to i tak chyba je zrobię. W końcu w cale nie muszą być one choinkami. Mam nadzieję, że ich nie popsuję jak ostatnich muffin :)
    Świetne przepisy, obserwuję bloga!

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* a muffinki polecam zrobić w następnym roku :) chociaż faktycznie one nie muszą wyglądać jak choinki, więc bardzo zachęcam do ich upieczenia ^^

      Usuń
  13. Ślicznie wyglądają <3 Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawe Muffinki :D
    Wyglądają super :D Muszą być pyszne :D

    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ale super wyglądają, inspirująco :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie wyglądają! Lubię, gdy jedzenie nie tylko smakuje, ale też wygląda. Stożki-choinki wyszły Ci bardzo estetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Z pewnością nawet jedzenie jeśli fajnie wygląda smakuje lepiej :D co do stożków to starałam się, ale pierwszy raz coś takiego robiłam, więc mogłoby być lepiej. Niemniej jednak bardzo się cieszę, że Ci się podobają ^^ :*

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz jak i obserwacje :) Czytam wszystkie komentarze bez wyjątku. Można dodawać anonimowo, ale proszę o podpisanie się ;)