Tęczowe muffinki

Kiedyś przeglądając internet w poszukiwaniu inspiracji natknęłam się na taki fajny i dość kreatywny pomysł na muffinki. Od razu on mi się spodobał i postanowiłam go wykorzystać. Muffinki wyglądają bajecznie i trochę uroczo. W smaku były niebiańskie. Może do końca zdjęcia nie wyszły takie jak chciałam, ale musisz mi drogi Czytelniku uwierzyć na słowo, że w realu wyglądały naprawdę wyśmienicie.



 Znalazłam też drugi bardzo ciekawy przepis na muffinki, ale to wkrótce. Jedynie co zdradzę to, że jest związany ze zbliżającymi się świętami.
Z przepisu wychodzi 12 tęczowych muffinek.

Składniki:
- 1,5 szklanki mąki tortowej
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 0,5 szklanki cukru
- 2 łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 jajka
- 4 łyżki oleju
Dodatkowo:
- bita śmietana
- niebieski barwnik spożywczy
- żelki tęczowe paski


Sposób przygotowania:
1. Najpierw ubijamy jajka z cukrem na puszystą masę.
2. Potem wlewamy do tego olej i wszystko ubijamy jeszcze raz.
3. Dodajemy proszek do pieczenia oraz obie mąki.
4. Miksujemy wszystko na gładką masę.
5. Następnie ciasto przelewamy do formy na muffinki i pieczemy w 170 stopniach przez 25-30 minut.
6. Muffinki upieczone odstawiamy do wystygnięcia. W tym samym czasie przygotowujemy bitą śmietanę. Ubijamy ją według opakowania albo po prostu bierzemy gotową. Dzielimy ją na dwie części. Jedna pozostaje biała, a do drugiej dodajemy barwnik, aby była ona niebieska.
7. Następnie bierzemy muffinki i smarujemy każdą niebieską bitą śmietaną. Z białej wyciskamy rękawem cukierniczym chmurki.
8. Żelki kroimy na mniejsze części i wbijamy w chmurki tak aby powstała tęcza.
9. Gotowe. Smacznego!



42 komentarze:

  1. Według mnie zdjęcia są genialne *-* Sama bym takie zjadła :) Mmm, ale mam smaka *-*

    Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie... no i zelki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uroczo wyglądają! :3
    Czy planujesz właśnie z tą pasją związać swoją przyszłość? Pytam z ciekawości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Na pewno w przyszłości będę piec i prowadzić bloga, ale chyba nie zostanę żadnym cukiernikiem. Chodzę do technikum o profilu hotelarz i sądzę, że będę chciała właśnie pracować w hotelu ^^ Chociaż kto wie co przyszłość pokaże ;) I pytaj o co chcesz, kiedy chcesz :D Z chęcią odpowiadam na pytania

      Usuń
  4. Wyglądają świetnie! Pomysłowe i na pewno smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przesłodkie. W przerwę świąteczną chciałabym się nauczyć piec. Dasz coś gwiazdkowego? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Coś gwiazdkowego już dałam, ale bardzo wcześnie. Gwiazdki cynamonowe, które jak najbardziej są świąteczne ^^ tutaj masz link: http://mysteryeternal.blogspot.com/2016/11/cynamonowe-gwiazdeczki.html#more Na pewno jeszcze do świąt pojawią się dwa przepisy, jeden będzie prościutki, a drugi troszeczkę trudniejszy :D więc jedynie co trzeba zrobić to poczekać. Pierwszy przepis już pojawi się w środę ^^

      Usuń
  6. Jeju te muffinki wyglądają przeuroczo *o*
    Robisz świetne zdjęcia ♥

    http://czesc-jestem-magda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Jak smakowicie wyglądają. Mniam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju!! Jakie urocze!!! <3
    Pozdrawiam Niecoinna

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam jakiegoś kulinarnego talentu, wiec raczej ich nie zrobię :P W każdym razie wyglądają naprawdę przepysznie i uroczo (głównie przez tą śliczną tęczę) :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat do tych muffinek nie trzeba mieć talentu kulinarnego. Wyglądają na trochę trudne, ale takie nie są ;) Ja sama pierwszy raz robiłam takie i się troszeczkę obawiałam. Poszło lepiej niż myślałam. Co prawda mogłam w nich coś jeszcze poprawić, ale wyglądają okej ^^ Więc nie trzeba mieć nie wiadomo jakich zdolności aby takie zrobić. Gorąco zachęcam do spróbowania zrobienia tego wypieku :* Dziękuję za miłe słowa i również pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz, ale mi się usunął :(

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Tobie również dziękuję, ale tutaj też mi się usunął :(

      Usuń
  12. Muffiny wyglądają przeuroczo, aż szkoda by mi było je zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mi ich nie było szkoda :) były przepyszne ^^

      Usuń
  13. O mamuniu *_* Jak to wygląda! Wierzę na słowo, że w smaku urwało cztery litery i łzy poleciały z oczu <3

    Pozdrawiam ;)
    Tak Po Prostu BLOG [klik]
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak miłe słowa :* a muffinki były przepyszne. Również pozdrawiam i nie ma za co :)

      Usuń
  14. Wyglądają naprawdę apetycznie, szkoda że nie mam takich zdolności.
    http://okiemmoralnegoczlowieka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) a co do zdolności to jakiś ogromnych nie trzeba posiadać ;)

      Usuń
  15. Skojarzyły mi się z bajką Tęczowe Misie �� Piękne i kolorowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tak troszkę też się z nią kojarzą i dziękuję ^^

      Usuń
  16. Wow! Prześliczne! Mega pomysłowe i dość proste, jak tylko znajdę czas postaram się je upiec, ale nic nie obiecuje :D Pewnie i tak wyjdą dużo gorzej, ale cóż, warto spróbować.

    W wolnej chwili zapraszam do siebie : KLIK ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* próbować zawsze można i może się mylisz. Mogą wyjść super ;) i z chęcią do Ciebie zajrzę ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz jak i obserwacje :) Czytam wszystkie komentarze bez wyjątku. Można dodawać anonimowo, ale proszę o podpisanie się ;)