Cynamonowe gwiazdeczki

Boże Narodzenia zbliża się wielkimi krokami. Co prawda do tych świąt został tylko miesiąc. Wydaje się, że jest to dużo, ale w rzeczywistości tak niej jest. Ten czas zleci jak jeden dzień. Ostatnio upiekłam ciasteczka cynamonowe, które są jak najbardziej w klimacie świąt. Prawdopodobnie jest to spowodowane ich kształtem i cynamonem. Dodatkowo udekorowałam je czekoladą. Ciasteczka nie są tylko na tę okazję, można je upiec również w każdy inny dzień czy porę roku. Wystarczy zmienić ich kształt.






Składniki:
Ciasto
- 1 jajko
- 10 dag margaryny
- 3 łyżki cukru pudru
- 1 szklanka mąki tortowej
- 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 łyżeczki mielonego cynamonu
Dodatkowo:
- 5 dag czekolady mlecznej 



Sposób przygotowania:
1. Najpierw margarynę, mąkę, cukier puder, cynamon i  proszek do pieczenia dajemy do miski.
2. Następnie margarynę z tymi składnikami rozcieramy opuszkami palców, aż powstaną małe grudki.
3. Dodajemy do tego jajko i zagniatamy ciasto.
4. Z kolei foremkami o kształcie gwiazdeczek wycinamy cieniutkie ciasteczka.
5. Układamy na blaszce i pieczemy przez 20 minut w 180 stopniach.
6. Upieczone ciasteczka odstawiamy do ostygnięcia.
7. W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę mleczną.
8. Dekorujemy dowolnie ciasteczka i odstawiamy do zastygnięcia.
9. Smacznego!



38 komentarzy:

  1. Pychotka, obym pamiętała o tym przepisie przed świętami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam ten przepis, na święta pewnie też takie zrobię :)

    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG Będzie mi miło jak zajrzysz do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) a na bloga często zaglądam o ile mam czas ^^

      Usuń
  3. Zrobię je na święta, tylko muszę sobie kupić jakieś ładne foremki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne na Boże Narodzenie, ale nie tylko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają naprawdę ciekawie! Fajnie wygląda ten nieregularny wzorek z czekolady.
    Uwielbiam cynamon, więc pewnie by mi smakowały :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam...mniammniammnism... cynamon... uwielbiam cynamon... nie mogę się doczekać świąt *w* i chyba czas zacząć przygotowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cynamon lubię :) świąteczne przygotowania kiedyś trzeba zacząć ^^

      Usuń
  7. Robię na święta podobne ciasteczka, tylko że bez cynamonu. Zrobiłaś świetne zdjęcia, takie klimatyczne.

    http://tuczarniamotyli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają bardzo kusząco i chyba je niedługo zrobię, bo narobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i będzie mi bardzo miło jeśli je upieczesz :)

      Usuń
  9. Kusisz, i to za bardzo ;d
    Muszę tego spróbować, bo wyglądają na c u d n e !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam aż tak to chyba nie kuszę :) jak najbardziej zachęcam do wypróbowania przepisu ^^

      Usuń
  10. Urocze, będą idealne na święta :) Robisz bardzo ładne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. są takie słodkie i takie piękne że nic tylko je chaps:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam rozmaite ciastka i pierniki :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. W sam raz na zbliżające się Święta !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) ale można je zrobić tak normalnie tylko innymi foremkami wykrawać ^^

      Usuń
  14. Też takie piekę, są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pieką się aktualnie :) Ciasto było wprawdzie zbyt lepkie, ale myślę, że sobie z tym poradziłam. U mnie są gwiazdki i saksofony, ładnie pachną...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto samo w sobie może być troszkę lepkie, ale polecam podsypywanie je mąką ^^ saksofony mogą wyglądać ciekawie. Bardzo mnie cieszy, że je upiekłaś :*

      Usuń
  16. Bardzo dziękuję za komentarz :* również pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz jak i obserwacje :) Czytam wszystkie komentarze bez wyjątku. Można dodawać anonimowo, ale proszę o podpisanie się ;)