Muffinki Hit

Większość z nas kojarzy popularne ciasteczka „Hit”. Ja je znam od dłuższego czasu, jednak dla mnie były to tylko gotowe ciasteczka. Któregoś dnia wpadł mi pomysł na muffinki z ich wykorzystaniem. „Hity” w tym przepisie odgrywają główną rolę. Wnętrze muffinek się z nich składa, na wierzchu są pokruszone. Nie jest ich przesadnie dużo, tylko idealnie. Muffinki były przepyszne. Bardzo, bardzo mi smakowały. Z wyglądu mogą przypominać jeżyki, ale postanowiłam nazwać je „muffinki Hit” ze względu na ciasteczka (ale i nie tylko). Dla mnie te muffinki były hitem.





Składniki:
Ciasto
- 3 jajka
- 0,5 szklanki mleka
- 0,5 szklanki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1,5 szklanki mąki tortowej
- 1 szklanka mąki ziemniaczanej
- 4 łyżki oleju
- 2 łyżki kakao
- 7 sztuk markizów
Dodatkowo
- 4 markizy
- 1 bita śmietana typu Śnieżka
- 150 ml mleka
- 1 łyżka kakao



Sposób przygotowania:
1. Najpierw jajka ubijamy z cukrem na puszystość.
2. Do tego wlewamy olej i jeszcze chwilkę ubijamy.
3. Następnie dodajemy proszek do pieczenia, kakao, mąkę, wlewamy mleko i wszystko miksujemy.
4. Markizy kruszymy i dodajemy je do ciasta. Mieszamy je.
5. Formę do pieczenia muffinek wykładamy papilotkami. Nakładamy po porcji ciasta.
6. Pieczemy w 170 stopniach przez około 25 minut.
7. Przygotowujemy bitą śmietanę: Śnieżkę ubijamy z mlekiem. Z kolei dodajemy kakao i chwilkę ubijamy.
8. Ostudzone muffinki dekorujemy bitą śmietaną.
9. Na koniec już kruszymy markizy i dekorujemy nimi muffinki. Gotowe. Smacznego!



6 komentarzy:

Bardzo dziękuję za każdy komentarz jak i obserwacje :) Czytam wszystkie komentarze bez wyjątku. Można dodawać anonimowo, ale proszę o podpisanie się ;)