Muffinki w słoiczku

Muffinki to chyba jedne z moich ulubionych rodzajów wypieków. Bardzo lubię je przygotowywać. Tym razem chciałam zrobić coś innego a zarazem dobrze mi znanego. Postawiłam na muffinki w słoiczku. Samo przygotowanie nie różni się niczym po za ciekawym według mnie podaniem.





Składniki:
- 2 jajka
- 0,5 szklanki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 4 łyżki oleju
- 0,5 szklanki mleka
- 1,5 szklanki mąki tortowej
- barwniki spożywcze
krem:
- 150 ml mleka
- bita śmietana typu Śnieżka
-100g serka mascarpone



Sposób przygotowania:
1. Najpierw ubijamy jajka z cukrem na puszystość. Wlewamy do tego olej i jeszcze chwilkę ubijamy.
2. Dodajemy proszek do pieczenia i mąkę, wlewamy mleko. Wszystko miksujemy na gładkie ciasto.
3. Ciasto dzielimy na trzy części. Do każdej dodajemy barwnik.
4. Formę do pieczenia muffinek wykładamy papilotkami. Przelewamy ciasta. Każdego koloru robimy 4 muffinki.
5. Pieczemy przez około 20 minut w 170 stopniach.
6. Muffinki wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy je do ostygnięcia. Następnie muffinki kruszymy.
7. Robimy krem. Śnieżkę ubijamy na puszystość z mlekiem. Z kolei dodajemy serek i ubijamy ponownie.
8. Do słoiczków układamy muffinki pokruszone, następnie krem wyciskamy rękawem  cukierniczym, znowu dajemy warstwę muffinek i znowu wyciskamy krem. Na wierzch ponownie dajemy pokruszone muffinki.
9. Gotowe!


8 komentarzy:

  1. O Rajusiu, Słodko wygląda, więc i pewnie tak smakuje. Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale to pięknie wygląda, słodko, kolorowo i dekoracyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie i oryginalnie to wygląda i pewnie jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A to ciekawe, wątpię żeby mi się udało coś tak ładnego zrobić (i jeszcze żeby jadalne to to było), ale spróbuję - co mi szkodzi ! :D

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz jak i obserwacje :) Czytam wszystkie komentarze bez wyjątku. Można dodawać anonimowo, ale proszę o podpisanie się ;)