Babeczki z masą sokową

Ostatnio upiekłam babeczki z masą sokową. Muszę przyznać, że pierwszy raz robiłam taki krem i według mnie wyszedł przepyszny. Chciałam w tych babeczkach postawić na smak granatu. Gdy pierwszy raz zobaczyłam ten sok w sklepie od razu przyszedł mi pomysł na koncepcję całego przepisu. Niestety troszkę się zawiodłam, myślałam, że w nim będzie bardziej czuć ten owoc. Pomimo tego babeczki smakowały wyśmienicie. Nie tak jakbym oczekiwała smaku granatu i koloru, ale były bardzo bardzo dobre. 




Składniki:
Ciasto
- szklanka mąki tortowej
- 10 dag margaryny
- 3 łyżki cukru pudru
- 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 jajko
Masa
- 2,5 szklanki soku Witaminka Hortex
- 2 budynie waniliowe
Dodatkowo
- bita śmietana typu Śnieżka
- 150 ml mleka
- ziarenka granatu


Sposób przygotowania:
1. Najpierw musimy zrobić ciasto na babeczki.
2. Margarynę, cukier puder, mąkę i proszek do pieczenia dajemy do miski.
3. Margarynę z tymi składnikami rozcieramy opuszkami palców, aż powstaną małe grudki.
4. Dodajemy jajko i zagniatamy ciasto.
5. Ciasto wałkujemy i wylepiamy nim foremki metalowe. Nakłuwamy ciasto widelcem.
6. Pieczemy je w 180 stopniach przez około 15 minut.
7. Studzimy.
8. Przygotowujemy masę. W szklance soku rozpuszczamy budynie. Pozostały sok wlewamy do garnka i zagotowujemy. Z kolei do niego wlewamy rozpuszczone budynie. Gotujemy aż będzie gęsta cały czas mieszając. Masę lekko studzimy, aby była ciepła a nie gorąca czy zimna.
9. Do babeczek nakładamy masę i dokładnie studzimy.
10. Następnie przygotowujemy bitą śmietanę. Śnieżkę ubijamy z mlekiem na puszystość.
11. Na babeczki nakładamy bitą śmietaną i dekorujemy ziarenkami granatu.
12. Smacznego!



Mój dzień z Hortex

6 komentarzy:

  1. Pyszne! :D Do tego wyglądają uroczo <3

    OdpowiedzUsuń
  2. I ślinotok gwarantowany! Uwielbiam takie słodkości!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię granatu, ale równie dobrze można ozdobic czyms innym. Ciekawe wygladają. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wyglądają Twoje babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, od razu naszła mnie chęć na coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz jak i obserwacje :) Czytam wszystkie komentarze bez wyjątku. Można dodawać anonimowo, ale proszę o podpisanie się ;)