Tortilla z warzywami i kurczakiem

Pomimo tego, że już dzisiaj pojawił się post dodaję kolejny przepis. Biorę udział w konkursie i po prostu liczy się czas.
Jest to też pierwszy przepis na słono na tym blogu i pierwszy jaki kiedykolwiek zrobiłam, nie licząc kanapek oczywiście. Trochę bałam się, ponieważ była to dla mnie nowość. Sądzę, że wyszło dobrze. Jestem wielką fanką tortilli, uwielbiam je jeść. Do tej dałam mięsko i warzywa, całość była bardzo smaczna.


Składniki:
Ciasto
- 2 szklanki maki tortowej
- 1 łyżeczka soli
- 3 łyżki oleju
- około 120 ml ciepłej wody
Nadzienie
- 30 dag fileta z kurczaka
- 1 łyżeczka ziół prowansalskich
- 1 łyżeczka przyprawy do kurczaka
-  25 dag mrożonych warzyw: bukiet jarzyn wiosenny Hortex


Sposób przygotowania:
1. Do miski dajemy mąkę, sól i olej. Stopniowo wlewamy wodę zagniatając ciasto.
2. Formujemy kulę, przykrywamy miską i odstawiamy na około 30 minut.
3. Po tym czasie ciasto dzielimy na 6 równych części.
4. Wałkujemy cieniutkie, okrągłe placki i smażymy na suchej, bez tłuszczu, gorącej patelni. Po kilka sekund z każdej strony.
5. Z kolei przygotowujemy mięso.
6. Umyte i osuszone mięso kroimy w paseczki. Obtaczamy je dokładnie w przyprawach i odstawiamy na 15 minut.
7. Po upływie czasu smażymy je na rozgrzanym oleju.
8. Teraz przygotowujemy warzywa.
9. Warzywa rozmrażamy. Dokładnie odsączamy z wody.
10. Na patelni rozgrzewamy masło i smażymy na niej warzywa. Cały czas mieszamy, następnie przyprawiamy solą do smaku.
11. Na placki tortilli układamy warzywa i mięso. Na koniec zwijamy.
12. Smacznego!


Mój dzień z Hortex

8 komentarzy:

  1. Ojj.. brukselka, koszmar z lat przedszkolnych, do dziś jej nie tykam. Ale wszelkiego rodzaju tortille uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. To danie jest jednym z moich ulubionych, łatwe i szybkie w przygotowaniu, a do tego pyszne i dzieci je lubią:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też uwielbiam tortillę i jem ją na różne sposoby! :) Powodzenia w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również uwielbiam torille - zwłaszcza z kurczakiem i pomidorami :) Aż mi narobiłaś ochoty tym postem! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. te mrożone warzywa mało mnie przekonują, ale całość już owszem :)) mogłabym z chęcią wypróbować, a'la kebab! ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetycznie to wygląda <3
    Jkim aparatem robisz zdjęcia?
    Ogólnie, przyszłam tu z innego powodu - nominowałam Cię do LBA! Bardzo podoba mi się Twój blog, Twoje karty w czaszki i to Ciebie wybrałam do tej nominacji :) Moje odpowiedzi i zadane prze ze mnie pytania dla Ciebie znajdziesz tutaj:
    http://tajemnicze--drzwi.blogspot.com/2017/03/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :D A zdjęcia robię Nikon L340. I bardzo dziękuję za nominację, z chęcią na nią odpowiem

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz jak i obserwacje :) Czytam wszystkie komentarze bez wyjątku. Można dodawać anonimowo, ale proszę o podpisanie się ;)