Kruche ciasteczka z powidłem i rodzynkami

Nie pamiętam już kiedy robiłam jakieś kruche ciasteczka. Chyba to było bardzo dawno temu. Postanowiłam więc, że jakieś upiekę i padło na przekładane ciastka. Zostały one przełożone powidłem i tym co lubię najbardziej, czyli kajmakiem. Całość dopełniła oczywiście czekolada oraz rodzynki.






Składniki:
- 2 szklanki mąki tortowej
- 1 szklanka cukru pudru
- 2 jajka
- 25 dag margaryny
- 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo:
- 20 dag masy krówkowej o smaku kajmaku
- 15 dag powidła śliwkowego
- 0,5 szklanki rodzynek
- 10 dag czekolady mlecznej



Sposób przygotowania:
1. Najpierw mąkę, proszek do pieczenia, cukier puder i margarynę dajemy do miski.
2. Margarynę z tymi składnikami rozcieramy opuszkami palców aż powstaną małe grudki. Dodajemy jajka i zagniatamy ciasto. Odkładamy je do lodówki na 20 minut do schłodzenia.
3. Szklanką wykrawamy ciasteczka. W niektórych wykrawamy jeszcze dziurkę kieliszkiem. Ciastek musi być do pary, jedno z dziurką i jedno bez dziurki.
4. Ciasteczka układamy na blaszce i pieczemy przez 10-15 minut w 180 stopniach.
5. Ciasteczka odstawiamy do wystygnięcia. Następnie spód bez dziurki smarujemy kajmakiem. Ciasteczko z dziurką smarujemy powidłem. Ciasteczka ze sobą łączymy. Do środka dajemy rodzynki. Tak samo wszystkie ciasteczka przekładamy.
6. Z kolei czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i polewamy nią ciasteczka.
7. Odstawiamy do zastygnięcia czekolady i gotowe. Smacznego.



4 komentarze:

  1. Wyglądają pysznie :) Ja strasznie dawno nic nie piekłam, ale nie długo moje urodziny, więc na pewno coś podziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie wyglądają :)
    ciekawy przepis

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to jestem żarłok jednak, oczy mi się świecą jak widzę wszystko co słodkie :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz jak i obserwacje :) Czytam wszystkie komentarze bez wyjątku. Można dodawać anonimowo, ale proszę o podpisanie się ;)